Kyllä voi. Matkakortille ladatulla arvolla voit maksaa
Nella.fi verkkopalvelussa ostettu arvo on käytettävissä 2 tunnin kuluessa ostoksesta. Myyntipisteessä ladattu arvo on käytettävissä heti.
Kaikki 17 vuotta täyttäneet päätoimiset opiskelijat voivat ostaa opiskelijahintaisen 30 vrk kausilipun Nysse Mobiili -sovelluksesta. Opiskelijan tietojen tulee löytyä Opetushallituksen Opintopolku-palvelusta. Tunnistautumiseen tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.
17–24-vuotiaat matkustajat voivat ostaa myös nuorten ikäryhmän alennuslippuja. Ikäryhmän mukaisen alennuksen saa matkakortille ladattaviin lippuihin (arvoliput ja kausiliput) sekä Nysse Mobiilin kertalippuihin.
Lähimaksulla voi maksaa vain yhden henkilön matkan kerrallaan. Jos haluat ostaa lipun myös toiselle henkilölle (tai maksulliselle kulkuvälineelle), käytä toista lähimaksuvälinettä tai muuta maksutapaa, esimerkiksi mobiili- tai ennakkokertalippua.
Voit ostaa kaverillesi kertalipun matkakortille ladatulla arvolla, jos kaverisi kuuluu kanssasi samaan tai alempaan ikäryhmään. Maksa ensin oma matkasi (kausi- tai kertalippu) ja käytä sitten matkakortti uudelleen lippulaitteen lukijassa. Matkakortin arvolta veloitetaan ikäryhmäsi mukainen kertalippu.
Jos olet maksanut myös kaverin matkan, käytä matkakortti kahdesti lippulaitteella myös vaihtaessasi liikennevälineestä toiseen. Voit ostaa 90 minuutin kertalipun enintään yhdeksälle henkilölle. Isomman ryhmän liput ovat voimassa vain yksittäisen matkan ajan.
Lippuja ei voi käyttää osamaksuun, vaan koko matka on maksettava samalla lipulla. Jos kausilipun vyöhykkeet eivät riitä koko matkan tekemiseen, osta matkallesi kertalippu lähimaksulla tai Nysse Mobiilista.
Voit maksaa kertalipun myös matkakortin arvolla seuraavasti:
Voit muuttaa Nellassa joitakin tietojasi. Avaa valikosta Käyttäjätiedot. Sinulle avautuu ensimmäisenä sivu, jossa voit vaihtaa käyttäjätilisi sähköpostiosoitteen ja salasanan.
Välilehdeltä Asiakasrekisteri näet asiakasrekisteriin tallennetut henkilötietosi (voi edellyttää tunnistautumista). Osoitetiedot saadaan suoraan väestötietojärjestelmästä, mutta voit pyytää niiden päivityksen soittamalla tai käymällä asiakaspalvelussa. Sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron voit vaihtaa itse ja ne tallentuvat myös asiakasrekisteriin.