Kaikki ratikat ovat ilmastoituja. Bussien sisälämpötiloja säädellään eri tavoin bussin iästä riippuen. Toisissa busseissa ilmastointi on automaattinen, toisissa manuaalinen. Vanhemmissa busseissa kuljettaja voi säätää bussin sisälämpötilan haluttuun asteeseen. Näissä busseissa ei ole jäähdytysilmastointia, joten lämpöisellä säällä matkustamossa voi tulla kuuma.
Valtaosassa uusia busseja matkustamon lämpötila on säädetty kesällä +22 °c. Talvella matkustajilla on enemmän vaatetta yllä, joten lämpötila on säädetty +18 °c.
Lämpötilan jäähdytykseen tuo haastetta suurten ovien toistuva availu pysäkeillä. Jäähdytys ei aina pysy lämmönvaihtelussa mukana, joten toisinaan ilmastoidutkin bussit ovat kesähelteillä kuumia.
Kuumaa helpottaakseen matkustajien ei missään tapauksessa tule avata itse bussin kattoluukkuja. Luukut ovat hätäuloskäyntejä ja voivat väärin avattuina rikkoutua tai irrota kokonaan. Korjauskustannukset jäävät tällöin matkustajalle.
Ikävistä olosuhteista kannattaa kertoa suoraan bussin kuljettajalle. Näin tilannetta voidaan parannella heti. Nettilomakkeella annettu palaute saavuttaa liikennöitsijän huomattavasti paljon myöhemmin.